Мета:
виховуватиінтерес до образотворчогомистецтва; познайомити з життям та
творчістювидатниххудожників; розвиватиобразнемислення;
активізуватитворчуініціативу, увагу, фантазію.
Матеріали до
заходу: назвизупинок, картиниАйвазовського,
кросворд на ватмані та маркер, слайдиабо картинки «Оптичніілюзії»,
картиниКатериниБілокур, чистіаркуші для учнів, клейкіпапірці.
Хід
заходу
Уцентрідошкиприкріпленозображення
потягу, навколоньоговивіски з написамизупинок: відомі художники, загадкова,
кросвордна, оптичніілюзії, українські художники, фантазійна.
Учитель:
Дорогіучні, сьогодні ми з вами відправимося у подорож до цікавоїкраїниназваякої
– «образотворчемистецтво». Подорожуючи ми відвідаємозупинки: відомі художники,
загадкова, кросвордна, оптичніілюзії, українські художники, фантазійна де
будемодізнаватисящосьнове, показуватисвоївміння, робитивідкриття, фантазувати.
Чизгоднівивідправитися в дорогу? Отож, вирушаємо!
І першою на нашому шляху зустрічаєтьсязупинка «Відомі художники».
Розповідьвчителя
(показ картин)
17 липня 1817р. у
родинідрібногокрамаряФеодосіїКостянтина Айвазяна (Айвазовського)
народивсясинОванес. Дитинство хлопчика проходило в бідності, але завдяки
таланту йогобулозараховано до Сімферопольськоїгімназії.
Післязакінченнясередньоїосвіти 1833 року юнак вступає до
ПетербурзькоїАкадеміїмистецтв.
У 1837 р.
ІванАйвазовськийзакінчуєнавчання в Академії, а в 1840 відїжджаєувідрядження за
кордон (Рим, Неаполь, Соренто, Венеція, Париж, Лондон, Амстердам).
У 1844 р. йогобулопризначено «живописцем
Головного морського штабу» і академікомПетербурзькоїАкадеміїмистецтв.
У 1845 р. художник мандрувавТуреччиною,
а післясвогоповерненняназавждиоселився у ріднійФеодосії.
1847 рік приніс
митцеві звання професора Петербурзької Академії мистецтв, а від 1887 — він її
почесний член.Айвазовський був художником, який за своє життя створив понад 6
тисяч картин, що нині прикрашають відомі музейні та приватні зібрання.
Найбільш відомий
він як художник-мариніст. Такі картини, як «Морський берег», «Дев’ятий вал»
намальовані під впливом романтизму і входять до світової художньої скарбниці.
Серед творів Айвазовського численні пейзажі Криму: «Ялта», «Місячна ніч у
Гурзуфі», «Кав’ярня в Криму» та ін.
Працював він і як художник-баталіст.
Середтворів, виконаних у цьомужанри, «Чесменськийбій», «Наваринськийбій»,
«ПожежаМоскви в 1812 р.», «Сінопськийбій»,«Облога Севастополя»,«Бійпароплава
«Веста», «УзяттяКарса», «Чорноморський флот у Феодосії», «Бій брига «Меркурій»
тощо.
Є
в нього й картини на українські теми: «Чумаки в степу вночі», «Очерет на
Дніпрі», «Український пейзаж», «Млин на березірічкиУкраїна», «Весілля на
Україні», «Під час жнив». Деякі полотна художник
присвятивперебуваннюОлександраПушкінана берегах Чорного моря.
Дуже великим є внесокАйвазовського в
культуру рідногоміста. У 1845 р. на своїкоштивінвідкриває у Феодосії Школу
мистецтв, а в 1880 р. ним була створена міськахудожня галерея.
ВагомийвнесокзробивІванКостянтинович у збереженні та охороніпам'ятниківкультуриКриму.
Віндужецікавивсяархеологією і брав участь у дослідженнібільшеніж 80 курганів.
Для збереженнязнахідоксвоїм коштом збудувавновеприміщення для Феодосійського
музею старожитностей, при якомудієще й меморіал І. П. Котляревського.
Помер художник 19 квітня 1900 року у
ріднійФеодосії. Остання картина, над якоювін і працювавнавіть за кілька годин
до смерті — «Вибухтурецького корабля».
Зупинка «Загадкова».
На
ційзупинці нас зустрічає _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ із загадками про терміни та
матеріалиобразотворчогомистецтва. (Відповідає той учень,
якийотримуєвідведучогоіграшку-символ)
Ученьзагадує
загадки для класу.
Фрукти,
овочі та ваза,
Кожен
з вас побачить зразу
В
чомуріч і в чому суть,
Як
картину цюзовуть?
(Натюрморт)
Намалюйбарвистіквіти
І
беріззеленівіти,
Щоббувгарнийтвій
пейзаж,
Фарбитивізьмигуаш.
Поєднаємквіти,
сонце,
Небо
яснеувіконці,
Як
докупи все зберемо,
Як
картину цюназвемо?
(Композиція)
Він
для фарби — незамінний,
Бо
художник вінвідмінний.
Розфарбує
все, як треба,
І
малюнок є вже в тебе.
(Пензлик)
Білий-білий,
начесніг,
Рук
нема, немаєніг,
Не
людина і не звір,
А
зовутьйого... (Папір)
Гарнолініївиводить,
По
папері легко ходить,
Він
художник-молодець,
Чудодійний...
(Олівець)
Постирає
все, щобачить,
Це
неіграшка, не м 'ячик,
Опусти
ти руку в сумку
Та
дістань в долоні... (Гумку)
Всівеселі
та яскраві,
Наче
пави, величаві,
Порахуєм:
раз, два, три,
Всі
ми бачимкольори.
Кольорівв
нас є багато,
Годіїхпорахувати,
Як
за руки всівізьмуться,
Як
тодівониназвуться?
(Спектр)
Він
не плаче, не гарчить,
Лишмалює
та мовчить.
(Олівець)
Ми
на вернісажприйшли,
Щосьцікаве
там знайшли,
То
не птах і не людина,
А
зовутьїї... (Картина)
Розглядаємокартини,
Ось
дівчинабіля тину,
Портрет,
пейзаж, а разом все це
Називається...
(Мистецтво)
Сонце,
небо, ляльку, м’ячик,
Вправно
водить олівець
Наш
художник молодець.
Вінпотрібенвсімсьогодні,
Бо
вам стане у пригоді,
Тут
підкаже з казки гном,
Щопотрібен
вам...
(Альбом)
ЗмалювавАндрійко
маму,
А
малюнок вставив в раму.
Цеймалюнок,
не секрет,
Називається...
(Портрет)
Бачимліс,
галявуясну,
День
безхмарний та прекрасний,
Захопилоподихаж,
Як
побачили... (Пейзаж)
Учитель.
Наступназупинкамаєназву «Оптичніілюзії».
Наше око, зорова система
звиклисприйматиоб’єкти з нормальної точки зору, а щовідбудеться коли зображеннясуперечить
правилам обмеження, або коли ці правила входять у протистояння один з одним чи
коли не вистачаєінформаціїдляоднозначноїінтерпретації?
Давайте
розглянемодеякімалюнки (розглядмалюнків з прикладами оптичнихілюзій).
-
Щобачатьнашіочі? А що є насправді?
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSsm7VnXcoUgGSsO6tO...
Цезамкнені
кола, а не спіраль.
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRAxR3v34W2Iw0Mhcm8...
Чорнихкрапокміж
квадратами немає.
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRviyyBwsIH41_meIF_...
Усіфігури
– однакові за розмірамиквадрати.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNGnAEYWRGRvtcyViy...
Скільки
людей на малюку?
Учитель.
Наступназупинка «Кросвордна» де ми спробуєморозгадатикросвордпідготовлений для
вас учнем ___ класу _____________(на плакатікросвордякийучнірозгадують ).
Учитель. Зупинка
«Українські художники».
Тут нас зустрічає _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ з розповіддю про відомуукраїнськухудожницю КатеринуБілокур.
Ученьдемонструєкартини
та розповідає про художницю.
Народилася вона 7 грудня 1900 р.
вселіБогданівціПирятинськогоповітуПолтавськоїгубернії (ниніКиївська обл.) в
селянськійродині. Жили дуже тяжко, ледь-ледь не голодуючи. Про освіту для
діточок. а ще й для дівчинки, і не гадали. Читати й писати Катерина
навчиласьсамотужки. Дівчинанамагаєтьсямалювати сама. Для цього вона
використовує те, щоможнабулознайтивбіднійселянськийхаті — звичайнівуглини з
печі та шматок домашнього полотна.
Цілий день дівчинапрацює в полі,
ввечеріпорається по господарству на дворі і в хаті, і лише коли схиляється на
селом темрява вона стаємалювати. Зрозуміло, щокоштів на
придбанняпрофесійнихпензлів та фарб вона не мала. Все, щобулопотрібно,
робиласвоїми руками — пензлівиготовляла сама ізщетини, фарбиробила з буряка,
бузини, калини, цибулі й різноманітних трав.
У 20-ті роки Катерина
двічізбираєтьсявступати — спочатку до художньо-керамічноготехнікуму в
Миргороді, а пізніше до Київського театрального технікуму, але спробазнову не
вдалася — вона не мала документів про закінченнясемирічки.Вчитьсясамотужки,
вчиться у природи, вдивляється в кожнуквітку, кожнугілочку.
Наприкінці 30-х років
КатеринаБілокурпише листа до видатноїукраїнськоїспівачкиОксани Петрусенко, яка
звертаєувагу на талановитухудожницюпрацівниківПолтавськогобудинкународноїтворчості.
У 1940 роцівиставкутворів К. Білокурпоказують у Полтаві, а потім на
Республіканськійвиставні в Києві. Вперше широкому загалубуло представлено такі
твори, як «Берізка» (1934), «Квіти за тином» (1935), «Квіти», «Портрет племінниць».
...Але приходить війна. Два роки
окупаціїстаютьнайстрашнішими в життімитця: в Полтаві гинуть назавждивсікартини,
які вона відправила на виставку!
Післявизволення
Катерина Білокурзновубереться за пензель. 40—50-ті роки є роками
надзвичайноактивноїпраці. Творчістьмайстра з невеличкогоукраїнського села
набуває популярності.1954 року їїкартини «Цар-колос», «Берізка» і «Колгоспне
поле» демонструються в Парижі на Міжнароднійвиставці. Пабло Пікассо,
якийпобачивїх, писав: «Якби в нас була такого рівнямайстерностіхудожниця, ми
змусили б заговорити про неї весь світ».
У 1956 року їйприсвоєнозвання
народного художника України.
Але
злиденнедитинство і юність, невлаштованість в особистомужитті, хвороба
матерідають про себе знати. Вона тяжко хворіє в останні роки,
хочапродовжуєнаполегливопрацювати.9 червня 1961 року КатериниВасилівни не
стало, а Художник КатеринаБілокурзосталасяжити в своїхтворах.
Учитель. І наша
кінцевазупинка «Подумай».
У вас на партах є аркушііззображеними на
них геометричнимифігурами. Завдання: подумайте, щомаєтаку форму і домалюйтецей
предмет. ( учнімалюють та демонструютьсвоїроботи ).
Учитель.
На цьому наша подорож завершена. Візьміть клейкий папір,
напишітьсвоєвраженнявідперебування на тійчиіншійзупинці одним словом чи
символом і приклейте папірець до відповідноїзупинки на дошку(учнівиконують).
(
Розгляд та читаннянаписанихвражень ).
Немає коментарів:
Дописати коментар